Informacija telefonu: +370 61170170

Artišokai

Artišokai

Artišokai

Daugiametis augalas iš Viduržemio regiono, tačiau šiomis dienomis auginamas ir Europoje bei Šiaurės Amerikoje

100 g artišokų – 57 kcal

Artišokuose yra ląstelienos, geležies, kalcio, kalio, fosforo, karotino, vitamin B1, B2, PP ir C.

Kaip valgoma?

Artišokuose valgomi yra gėlės dugnas ir lapų minkštimas. Stiebą ir viršūnę reikia nupjauti ir užpilti šiek tiek citrinų sulčių, kad nepatamsėtų. Virti 20 minučių sūriame vandenyje. Lapai pamerkiami į padažą pagal skonį, minkštimas suvalgomas. Augalo vidus yra laikoma skaniausia dalis – ji valgoma atskirai arba dedama į salotas.

Artišokų įtaka sveikatai

Kadangi artišokuose nėra cukraus, tai juos gali valgyti ir diabetikai. Artišokai taip pat naudojami vaistų, kurie mažina cholesterolio ir trigliceridų kiekį kraujyje, gamyboje. Artišokų lapai taip pat pilni flavonoidų, kurie reguliuoja kepenų ir tulžies puslės darbą. Flavanoidai laikomi stipriu antioksidantu, mažinančiu riziką susirgti vėžiu.